Even better: I found the following related to Italy
Turbolenza di scia del Boeing 757
(Rif. AIP-Italia, RAC 1 para 21.1; ODS DG 2/04, Nota Tecnica para 5.2.6)
L’ICAO classifica il B757 come aeromobile di categoria “MEDIUM”. Dato che questo tipo di aeromobile, per le sue peculiari caratteristiche aerodinamiche, risulta generare una turbolenza di scia equivalente a quella di aeromobili di categoria superiore, le norme che disciplinano la separazione per turbolenza di scia in Italia sono state così modificate, a seconda che tale tipo di aeromobile preceda o segua un altro aeromobile in arrivo o partenza:
se precede, il B757 deve essere considerato di categoria “HEAVY” e l’Ente ATC deve applicare la minima di separazione per turbolenza di scia stabilita per tale categoria.
se segue, il B757 deve essere considerato di categoria “MEDIUM” e l’Ente ATC deve applicare la minima di separazione per turbolenza di scia stabilita per tale categoria.
that means: ICAO classifies B757 as a Medium cat aircraft. considered that this ACFT; due to his peculiar aerodynamic characteristics, generates a wake turbolence that is like one generated by a superior cat ACFT, the laws in italy for the separation of ACFT for wake turbolence are modified in the following way: If preceeding, the B757 must be considered of a Heavy cat and the ATC musst apply the minimum separation for wake turbolence for this cat. if following, it must be considered of medium cat and the ATC must apply the minimum separation for wake turbolence for this cat.
Searching again inside the Swiss AIP I could also find the following:
L cat when MTOM is of 7000 kg or less
S cat when MTOM is between 7000 and 40000 kg
M cat when MTOM is between 40000 and 136 kg
H cat when MTOM is more than 136000 kg
So, with Hans, the Cessna definely was an Heavy!!!!!!